Voici une étampe que Magenta a présentée il y a très
longtemps, mais que j’ai toujours le même plaisir à mettre en couleur.
Here is an oldie but goodie Magenta Rose in 4 Tiles stamp that has been in our collection from way back. With its' classic design, regardless of it's age, I always have the same pleasure colouring it with each new creation.
Ce qui est bien avec les motifs victoriens, c’est que
par la gravure elle-même, on sait où appliquer les couleurs foncées et les
couleurs claires. Car on peut deviner que plus il y a de lignes dans le dessin,
plus cette partie sera foncée, et inversement.
Même lorsque l’on n’a aucune
notion de dessin, on peut très bien s’en tirer.
Il faut prendre son temps lorsque l’on colorie aux
crayons. Et choisir des crayons suffisamment gras pour nuancer plus facilement.
Sélectionner quelques teintes assez semblables, colorier du foncé au plus pâle afin
de superposer les couleurs pour les lier plus joliment. J’ajoute toujours le
blanc à la fin, pour la lumière. Mais j’aime aussi revenir rehausser certaines
parties du dessin avec la teinte la plus foncée, parfois même du crayon noir,
par petites touches fines.
I always choose cardstock as smooth as possible, for a good print quality, and a fine ink (never a pigment) to show the details. I particularly like the effect of colouring when the paper is a little dark. This beige suits me because it accentuates the shades by the use of white Prismacolor pencil, which gives tiny touches of light to the drawing.
What is
good with the Victorian motifs is that by the engraving itself, one knows where
to apply the dark colours and the light colours. For we can guess that where there are more
lines in the drawing, it should be darker, and vice versa.
Even when one has no
notion of drawing, one can very well get away with looking like they can.
You have
to take your time when you colour with pencils. And choose pencils sufficiently
waxy to blend shading easily. Select a few fairly similar hues, colouring from dark
to light to make it possible to blend them more easily by adding the light ones
over the dark ones. I always add the white pencil at the end, for the highlight.
But I also like to come back to enhance some parts of the drawings with the
darkest shade, sometimes even black pencil, in small fine touches or outlines.
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Produit Magenta utilisé:
Magenta product used:
4 comments:
Still a beautiful stamp and beautiful coloured Nathalie!
Always in awe of your artistry. You are of course, true Magenta Style!
Beautiful - so nice to see the use of a stamp style that I associate with the "Magenta" style.
Thanks to you all!
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