Hi it's Christine here with a couple of quick cards using this gorgeous wading egret stamp and distress oxide blended background.
There are so many distress oxide colours, I often struggle to decide what combination to use. Kristina Werner has a few on her blog, take a look at all the amazing colour combinations she put together.
For my first card I blended three colours of distress oxides (Black Soot, Hickory Smoke and Shaded Lilac) then stamped in Black Versafine Claire and then used clear embossing powder.
Bonjour, c’est Christine ici avec quelques cartes rapides utilisant cette magnifique étampe d’aigrette et un fond mélangé de Distress Oxide. Il y a tellement de couleurs de Distress Oxide que j'ai souvent du mal à décider quelle combinaison utiliser. Kristina Werner en a quelques-unes sur son blog. Jetez un coup d'œil à toutes les étonnantes combinaisons de couleurs qu'elle a préparées. Pour ma première carte, j’ai mélangé trois couleurs de Distress Oxide (suie noire, fumée d’hickory et lilas ombré), puis étampé au noir Versafine Claire et ensuite utilisé de la poudre à embosser transparente.
The wonderful thing about clear embossing powder is it doesn't show if some sticks to the surface of the card outside of the stamped image.
Ce qui est merveilleux avec la poudre à embosser transparente, c’est qu’elle ne montre pas si des traces s’y collent à la surface de la carte en dehors de l’image étampée.
My second card again is blended distress oxides (Hickory Smoke, Shaded Lilac and Blue Print Sketch) and this time I used Versamark ink and white embossing powder.
Tip - the Distress oxides must be completely dry before you pour on the white embossing powder or you will get white powdery mess. Use your heat gun to dry and then use your anti static bag to ensure nothing sticks. Before you stamp with Versamark test your blended surface by pouring embossing powder over it. If nothing sticks you are good to go, if it does repeat the heat dry and anti static bag. It's much easier to brush it off and if there's no embossing ink when the powder sticks to the blended background.
Ma deuxième carte est à nouveau composée de Distress Oxide mélangées (fumée de noyer, ombré, lilas et croquis bleus) et cette fois, j'ai utilisé l'encre Versamark et la poudre à embosser blanche.
Astuce - les Distress Oxide doivent être complètement secs avant de verser la poudre à embosser blanche, sinon vous obtiendrez des dégâts poudreux blancs. Utilisez votre fusil à embosser pour sécher, puis utilisez votre sac anti-statique pour vous assurer que rien ne colle. Avant de étamper avec Versamark, testez votre surface mélangée en y versant de la poudre à embosser. Si rien ne colle, vous êtes prêt à partir, si cela colle répètez le sac, séchez à la chaleur et anti-statique. Il est beaucoup plus facile de le brosser et s'il n'y a pas d'encre d'embossage lorsque la poudre colle à l'arrière-plan mélangé.
Christine Alexander - DT Magenta
*****
4 comments:
Both versions are beautiful. Fabulous colour palettes and ink blending. Love the stamp image. xx
I love both versions of these cards! The dark silhouette and grayer shades make me think of it being nearly sunset. The white silhouette and brighter blues put me in mind of a sunny afternoon!
This is such a gorgeous image and I love how different it looks done in both black and white. Great mix of blended colours for both cards, Christine. Thanks for all the wonderful tips about using DOX inks with heat embossing!
The perfect ink blending background for this wonderful heat-embossed silhouette, Christina! Love both color combos. Thanks for the useful tips about heat-embossing!
Hideko xx
Post a Comment